لیست اختراعات مجيد عبدال محمودآبادي
زمينه فني اختراع:مكانيك-ماشين آلات-ماشين آلات راهسازي ايراد عمده در حفاري تونل هاي معمول، استفاده از نيروي انساني و يا وسايل ابتدايي است كه علاوه بر طولاني كردن زمان پروژه از دقت كار كاسته و خطرات زيادي را براي نيروي انساني به وجود مي آورد. استفاده از دستگاه هاي حفاري دوار بزرگ اگر چه سرعت كار را زياد مي كند اما اولين ايراد اين دستگاه قيمت بالاي آن است. استفاده از تيبيامها در ساختوسازها گران قيمت است و براي پروژه هاي كوچك به صرفه نيست.مشكل ديگر دستگاه هاي حفاري دوار، بزرگ بودن و پيچيده بودن قطعات آن است كه امكان جابه جايي و استفاده از آن را در پروژه هاي كوچك فراهم نمي آورد.هدف از اين اختراع ساخت ماشين حفاري در مقياس هاي كوچكتر و با مكانيزمي متفاوت است كه امكان استفاده از آن را در پروژه هاي كوچكتر فراهم مي آورد. اجزاي اصلي اين ماشين عبارتست از: سيستم حفر كننده كه شامل تيغه هاي دواري هست كه در جايگاه خود چرخش مي كند سيستم انتقال قدرت به ابزار هاي برشي حفاري صفحه دوار كه مجموعه سيستم ابزار هاي برشي را به چرخش در آورده و چرخش همزماني ابزار را ممكن مي سازد موتور، گير بكس، شفت ها و ادوات انتقال نيرو از موتور به قسمت حفاري تكيه گاه هاي چرخدار، كه به موجب اين تكيه گاه ها كه چرخي روي آن سوار است، مفصل و تكيه گاه چرخش و فرمان پذيري ماشين حفاري را ممكن پذير مي كند. تا ماشين حفاري بتواند قوس و يا خم و پيچش را در مسير خود ممكن سازد نوار نقاله، سيستم خارج كننده خاك حاصل از حفاري جك ها و كمك هايي كه به واسطه كنترل آنها ماشين فرمان مي پذيرد. به چپ يا به راست. به بالا و يا به پايين مي آيد يونيت هيدروليك كه وظيفه تامين جك ها را ممكن مي سازد دنباله ماشين كه ساختار و چارچوب ماشين حفاري بوده و ادوات بر روي آن نصب مي گردد و جزوي از بدنه محصوب مي گردد. واحد جلو برنده يا پيش رانش
موارد یافت شده: 3